Antoine de Saint-Exupéry

Malý princ

Dominika Sladká

Malý princ nás provází životem již od dětství, ale co takhle ho zkusit v jiné podobě?
Malý princ - pro některé z nás je knihou našeho srdce již od dětství, jiní si knihu zamilovali až později. A přestože poprvé vyšla již v roce 1943, titulem jedné z nejoblíbenějších knih dětí i dospělých se pyšní doposud. Nově si příběh můžete díky audiotéce i poslechnout.

Malý princ je filozofická pohádka vyprávějící o chlapci, který přiletěl z malé planetky B612 a uprostřed pouště se setkal s pilotem, který zde havaroval. Ten chlapci začal přezdívat Malý princ. Malý princ začal pilotovi vyprávět, jak se na planetu Zemi vlastně dostal a jakými zklamáními do té doby musel projít. Vyprávěl mu o ostatních planetách, na nichž žijí podivní lidé, a vyprávěl mu o svém zklamání ze světa dospělých. A také o jeho květině, která je jediným světlem jeho života.

Příběh Malého prince se stal populárním po celém světě a od svého prvního vydání se dočkal mnoha dalších nejrůznějších vydání. Jeho nejnovějším vydáním je ale audiokniha v podání skvělého herce Eduarda Cupáka. Malý princ je výjimečná kniha, a proto ji nemůže předčítat kdokoliv! Pohádka, která nám přináší tolik různých ponaučení a poznání, si zasluhuje být předčítána někým, jehož hlas je stejně příjemný jako čtení samotné. A Eduard Cupák je skvělá volba.

Audiokniha trvá dohromady necelé dvě hodiny a je rozdělena do sedmadvaceti krátkých kapitol. Každá z nich je zakončena hudbou, která lahodí mým uším stejně jako charismatický hlas Eduarda Cupáka. Hudba působí tajemně a je příjemným doplněním už tak dokonalého příběhu, na který budete vzpomínat ještě dlouho po skončení poslední kapitoly. Díky tomu nabere „čtení“ Malého prince úplně nový rozměr!

Ať už se díky audioknize setkáváte s Malým princem poprvé nebo jeho příběh už dobře znáte, při jeho poslouchání si jistě všimnete mnoha dalších věcí, které vám při klasickém čtení mohly uniknout. Ať už je to zásluha uším lahodícího hlasu Eduarda Cupáka nebo pohádkovou atmosférou, která v posluchači skrz audioknihu vyvolává ještě silnější emoce.

Dominika Sladká (StudentPoint)

Malý princ (AudioStory, 2013)

Audioteka Kosmas Audiolibrix